Under familjens semester på Öland hittade jag en Tjorven 441 på en bilskrot nära Ekerums Golf, Resort och Camping varpå jag skickade bilderna jag tog till Johan Sondell här på forumet.
Två dagar senare åker min pappa och hälsar på en kamrat som har en gammal mack på södra Öland som
berättar att Bernts Bilelektriska i Kalmar skall auktioneras ut!
Tyvärr är jag inte med vid tillfället och pappa glömmer såklart bort det - tills datumet i hans gamla Nokia ändrar
till den 16:de, vid 06:30 på morgonen ringer plötsligt mobilen i läge "utomhus" och han vaknar, läser "Auktion, Kalmar".
DÅ kommer han på att det är auktion där (

Medan jag stiger upp går pappa ner och slår ihop ett par mackor med ost och ropar sedan att jag skall komma
ned, och jag som inte fattat vad det handlar om kommer ner samtidigt som pappa räcker mig nyckeln till sin
MB R-Klass 350CDI och säger att jag skall sätta mig i bilen.
Under tiden jag väntar vaknar jag och inser att jag är på väg mot Kalmar - som vi dagen innan lämnade med husvagnen på släp...
Sedan följer två timmars hårdkörning med toppfart 236km/h mot Kalmar.
Två timmar och 33min senare anländer vi i Kalmar, "inte illa pinkat av en trähäst, Höllviken(Vellinge, S.Skåne)-Kalmar 2,30" säger pappa muntert när vi kliver ur.
Där möts vi av en magninfik marknad där jag påträffar detta: (för 5kr)
/Johan DAHL - Djungeltrumman