I fredags fick HRN026 lämna vägarna bakom sig för gott, Bidrog med mycket nöje under de 11 åren jag ägde den. HRN026 bidrog även med delar till "Rausing1" såsom lycktpottor, spolarmotor och bälten.
/Fredrik
En tyst minut för HRN026.
- HKC616
- Inlägg: 1668
- Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
- Ort: Moheda
En tyst minut för HRN026.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
EOL256 fd FUS171
FHL758
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
EOL256 fd FUS171
FHL758
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Re: En tyst minut för HRN026.
Snodde Du kardanaxeln?
- HKC616
- Inlägg: 1668
- Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
- Ort: Moheda
Re: En tyst minut för HRN026.
Nej, borde jag gjort det? Passar den till Tjorven?
/Fredrik
/Fredrik
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
EOL256 fd FUS171
FHL758
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
EOL256 fd FUS171
FHL758
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
-
- Site Admin
- Inlägg: 26
- Blev medlem: 30 okt 2009 19:28
- Ort: Moheda
-
- Inlägg: 51
- Blev medlem: 03 maj 2010 19:38
- Ort: Ringsted, Danmark Ålder: 62
Re: En tyst minut för HRN026.
Kære Fredrik,
DAF har mindst to forskellige længder på kardanaksler, og jeg tror faktisk at det er DAF 66-akslen der er kortere end den der passer til DAF 44 & 55 - og dermed til Tjorven. Men det kan også være at det er DAF 33s kardanaksel der er kortere. Der er altså en vis sandsynlighed for at DAF 66s kardanaksel ikke passer på Tjorven.
Der er også en vis sandsynlighed for at DAF 66s kardanaksel er i eet stykke, det vil sige uden pånittede endestykker, og så kan gummistykkerne heller ikke bruges uden videre. Men på et eller andet tidspunkt bliver der vel så stor mangel på kardanaksler, at vi skal begynde at reparere akslerne ved at montere gummistykket fra en gammel aksel - og til den tid ville det være godt at have gemt alle aksler.
Men hvem ved - kan vi overhovedet få drivremme til den tid?
hilsen Jesper
DAF har mindst to forskellige længder på kardanaksler, og jeg tror faktisk at det er DAF 66-akslen der er kortere end den der passer til DAF 44 & 55 - og dermed til Tjorven. Men det kan også være at det er DAF 33s kardanaksel der er kortere. Der er altså en vis sandsynlighed for at DAF 66s kardanaksel ikke passer på Tjorven.
Der er også en vis sandsynlighed for at DAF 66s kardanaksel er i eet stykke, det vil sige uden pånittede endestykker, og så kan gummistykkerne heller ikke bruges uden videre. Men på et eller andet tidspunkt bliver der vel så stor mangel på kardanaksler, at vi skal begynde at reparere akslerne ved at montere gummistykket fra en gammel aksel - og til den tid ville det være godt at have gemt alle aksler.
Men hvem ved - kan vi overhovedet få drivremme til den tid?
hilsen Jesper
_____________________________________________________________________
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, DK-4173 Fjenneslev (Midtsjælland), Danmark
Tlf. +45-57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, DK-4173 Fjenneslev (Midtsjælland), Danmark
Tlf. +45-57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk