Tjorven HEE371
Kategoriregler
För att det enkelt ska gå att hitta det man söker efter är det viktigt att ge mycket och relevant information i inläggen. Registreringsnummer måste anges utan mellanslag för att de ska gå att söka på t.ex HKC616.
För att det enkelt ska gå att hitta det man söker efter är det viktigt att ge mycket och relevant information i inläggen. Registreringsnummer måste anges utan mellanslag för att de ska gå att söka på t.ex HKC616.
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Tjorven HEE371
Denna bil hör ganska säkert till dem som färdigställdes i Ulvsunda av postens verkstäder, och användes av posten 1975-1978. Den köptes sedan av en dagmamma i Saltsjöbaden som med barnens hjälp "hottade" den i tidens smak och döpte den till "Krasse".När jag övertog bilen 1986 var den försedd med original skolbussbänkar bak. Dessa byttes till godkända säten i lastutrymmet, en ändring som inte varit möjlig att göra sen åttiotalet. Ett misstag då det senare visat sig att just skolbussbänkarna är ett omöjligt option att få tag på.Kör bilen årligen men sparsamt, några långturer har den fått göra, bl.a. 2 ggr till Finland.
Historik: Köp 1986. Reg.besiktning baksäte 1987. Motorbyte o. omlack 1999 (samma kulör som tidigare och samma som original broschyrtjorv) Byte kardanaxel 2000. Reg.bes. original dragkrok 2003. Bilen har fungerat mycket bra de sista 10 åren och klarade Masrallyt 100605, 23 mil utan minsta mankemang.
Juni 2012. En ventil gick av och förstörde kolv och topp. Som tur hade jag kommit över en i början på 70-talet fabriksrenoverad utbytesmotor så stilleståndet blev inte så långt. Så gamla "Krasse" fortsätter kämpa på.
Historik: Köp 1986. Reg.besiktning baksäte 1987. Motorbyte o. omlack 1999 (samma kulör som tidigare och samma som original broschyrtjorv) Byte kardanaxel 2000. Reg.bes. original dragkrok 2003. Bilen har fungerat mycket bra de sista 10 åren och klarade Masrallyt 100605, 23 mil utan minsta mankemang.
Juni 2012. En ventil gick av och förstörde kolv och topp. Som tur hade jag kommit över en i början på 70-talet fabriksrenoverad utbytesmotor så stilleståndet blev inte så långt. Så gamla "Krasse" fortsätter kämpa på.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Re: Tjorven i Riga sep-okt 2014
Se http://www.youtube.com/watch?v=VX6hj6la ... e=youtu.be
Efter motorbyte har jag problem med hög tomgång vilket märks här. Vänstertrafiken beror på väldiga gropar i gatan
Efter motorbyte har jag problem med hög tomgång vilket märks här. Vänstertrafiken beror på väldiga gropar i gatan
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Re: Tjorven HEE371
HEE371 lever än. 45åringen diskret parkerad 160315 vid besök i ett villaområde i Grängesberg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Midsommar 2016
Firades i Yxsjöberg med bl a Dodge VIper cab och HEE371 Perfekt väder
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Gasoline på Wheels Nats, Barkarby 2010
Fick via Dafligan nu i veckan se att Peter Ardell på tidningen Gasoline plåtat bilen på Wheels Barkarby 2010. Resan fick ett snöpligt slut då jag senare på kvällen knäckte drivaxeln under Stockholm cruising.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Re:Som Daf Kalmar
Bilen plåtad oktober 2014 i Helsingfors som Daf Kalmar. I syfte att visa svensk reg.skylt. En häpen bilägare såg den plötsligt dyka upp på skärmen i går.http://platesmania.com/se/nomer9755041
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Re: Nästsista chemalagda besiktningen
Besiktad i Ludvika 180612
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av torsten den 25 okt 2018 18:07, redigerad totalt 1 gånger.
- HKC616
- Inlägg: 1668
- Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
- Ort: Moheda
Re: Tjorven HEE371
Bra! Grattis!
/Fredrik
/Fredrik
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
EOL256 fd FUS171
FHL758
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
EOL256 fd FUS171
FHL758
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Rembrott 190804
Nyss hemkommen från en 135 milatur till Kalmar där allt fungerade perfekt hela vägen tog jag en kortrunda i finvädret .Då small ena drivremmen av. Inga problem att ta sig hem. Men det blir enhjulsdrivning så man får vara varlig med gasfoten. Något årligt pyssel skall tydligen till. Byter däck samtidigt, dom börjar se välanvända ut.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Re Sista ordinarie besiktning 200508
Tjorven HEE 371 har nu besiktats för sista gången då den fyller 50. Det gick sådär. Påpekande diffus ljusbild höger halvljus, men ingrn ombesiktning. Här uppställd för 4 milafärden till Opus Ludvika
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.