Från Vänster:
50212 Enbart Ram, och 50306 Ram plus en halv kaross (Kanske nåt att bygga en Cab av?)
51117 KVD-441B Den enda av bilarna jag faktiskt kört med, och samtidigt min 1:a Tjorv, gav mersmak, tills en vevstake kom ut genom blocket, dock i rätt bra skick i övrigt. Köpte den i Leksand. (CSP-664)
50098 Verkstadstation-K (Ja den heter så!) En väldigt tidig Tjorv, har varit Rosa från början, troligen samma bil som finns i Kalmar-brochyren, då ägd av Hurtigs Konditori i Stockholm. Jag köpte den i Skövde. (DCW-830)
50325 KVD-441 En Tjorv som alltid varit privatägd, hittade den i de djupa skogarna i norra Värmland. Detta är en äkta "Delivery" med igenlagda sidorutor där bak. (EFB-414)
51777 KVD-441C Denna Postbil har gått på en Ö i Stockholms Skärgård och släpades i land en gång i tiden när isarna fortfarande bar i skärgården på vintern. Jag köpte den i Avesta. Saknar tyvärr såväl papper som motor, men har många trevliga Post tillbehör. (DHF-286)
52045 KVD-440C En Postbil i rätt bra skick, ganska komplett, men saknar oljetryck (?) sa tidigare ägaren. Köpte den i Vrena i Södermanland för rätt länge sedan. (AOF-806)
Info: "C" bakom modellbeteckningen betyder "Krokodilkäft-baklucka" dvs. en 2-delad baklucka, till skillnad från de tidiga modellerna's enkla bakdörr. Siffrorna före beskrivningen av modellerna är Chassie-numret som alltid börjar på 5....
PS! Kontakta mej gärna på mail: <boarparn@gmail.com> om du vill veta mer om bilarna, eller kanske även köpa någon! OBS! Bra pris om du köper allihopa i klump!