Sida 1 av 1

GFN535 51094

Postat: 28 sep 2014 20:55
av basse
Min Tjorven nr 3,5 :D. Den gick på flygvapnet i Söderhamn (F15) från ny 1970 till nedläggningen 1997.
Efter f15 ägde en privatperson i Valbo den 97-99 (därför är den reggad 97). Ägaren som ägde den 97-99 träffade jag på en mack i Valbo efter Gävle träffen, dessutom var vi och kollade på GFN och var på väg hem när jag träffade han. 99-14 ägde en dam den men 99-02 stod den registrerad på hennes man.

03- har den varit avställd och uppallad för att den fick nedslag på bromsarna, det blev fixat men ingen efterkontroll gjordes. Den stod uppallad tills för ca två veckor sedan, då gjorde hennes son ett startförsök men fick inte igång den. Efter gävleträffen åkte vi ut och kollade och gjorde ett startförsök, den tände men tog på engång. Igår försökte jag igen, då startade den :). Och idag körde vi hem den för egen motor, bara bromsarna som behöver översyn :).

Eftersom flygvapnet hade den så finns det mycket extra utrustning, tex varnings blinkers, backlampa, saftblandare (den är borttagen), dragkrok (också borttagen, andra baklyktor och ett annat handtag till lastutrymmets dörr (en kraftigare).

Förhoppningsvis så blir det en nr14 i trafik innan vintern :D.

/Philip

Re: GFN535 51094

Postat: 28 sep 2014 21:23
av torsten
Grattis Philip till nyförvärvet ;) . Jag (och Fredrik, tror jag) är intresserade av bild på dragkroken? I synnerhet om det inte är en vanlig kula. / Torsten
PS sätt dit kroken, bilen är ju besiktigad med den. Bra å ha å lite kul.

Re: GFN535 51094

Postat: 28 sep 2014 21:39
av HKC616
Jo kroken hade varit kul att se, synd att den är borttagen.

/Fredrik

Re: GFN535 51094

Postat: 04 okt 2014 20:19
av basse
Har idag pyntat den med märken som jag köpt från flygmuseet. Några är från jubileum F15 1945-1985 och F15 1945-1995, båda var när Tjorven gick där.
Jag har dessutom fått tag i en låda därifrån som passade perfekt i Tjorven :D.

/Philip