Re: Drömmar
Postat: 27 sep 2014 23:13
Min granne hade en .64a Den skulle vi åka till Italien med i en cabad tjorv. Men frun satte stopp för dårskapen
Med ett par Itera på bakluckan blir det ett superrart exempel på svenska plastfloppar.
Saab Typ 260-3 Saabo 1964
Tekniska specifikationer:
Chassi & kaross - Plastkaross med stålram. Tre liggplatser + en extra som tillbehör.
Stel axel, torsionfjädrar, stötdämpare saknas.
Bromsar - Hydrauliska trumbromsar. Parkeringsbroms saknas.
Mått & vikt Längd: 2 740 mm (utan draganordning), 3 600 mm (med draganordning). Bredd: 1 840 mm. Höjd (utvändig): 2 100 mm. Höjd (invändig): 1 800 mm.
Nettovikt: 230 kilo Tjänstevikt: 300 kilo (från 1965: 350 kilo).
Nypris 1964: 4 950 kronor
Nypris 1967: 6 320 kronor Produktionsår 1964-1968 (årsmodeller 1964, 1965 samt 1967)
Antal tillverkade: 390 stycken Saab Typ 260-3 Saaborik SAABO-64 tjvikt 300kg
För övrigt: Ganska säker på att det finns nån NLel Dvagn lätt nog.
Med ett par Itera på bakluckan blir det ett superrart exempel på svenska plastfloppar.
Saab Typ 260-3 Saabo 1964
Tekniska specifikationer:
Chassi & kaross - Plastkaross med stålram. Tre liggplatser + en extra som tillbehör.
Stel axel, torsionfjädrar, stötdämpare saknas.
Bromsar - Hydrauliska trumbromsar. Parkeringsbroms saknas.
Mått & vikt Längd: 2 740 mm (utan draganordning), 3 600 mm (med draganordning). Bredd: 1 840 mm. Höjd (utvändig): 2 100 mm. Höjd (invändig): 1 800 mm.
Nettovikt: 230 kilo Tjänstevikt: 300 kilo (från 1965: 350 kilo).
Nypris 1964: 4 950 kronor
Nypris 1967: 6 320 kronor Produktionsår 1964-1968 (årsmodeller 1964, 1965 samt 1967)
Antal tillverkade: 390 stycken Saab Typ 260-3 Saaborik SAABO-64 tjvikt 300kg
För övrigt: Ganska säker på att det finns nån NLel Dvagn lätt nog.