Re: Tjorven i Alvesta
Postat: 19 maj 2014 06:02
Fel av mig. Det är DAF 55 motorn med 45hk. Den är reggad med 45hk motor och DAF 66 motorn har 48hk............
/Philip
/Philip
- ett forum för fraktaren från Kalmar
https://www.tjorvenforum.se/
Motorn har nog Basse klurat ut. Luftgrejen skulle kunna vara till kupen nu när jag tänker efter, det gick ut en liten snabel i grillen för friskluft och det är ju en vattenslang som går in under själva luftgrejen någonstans kanske till värme? Det satt dock en Ebersprächer i den. Allt ser för proffsigt ut för att vara ett hemmabygge.torsten skrev:Bilen ny för mig. Vet ni om det är 55, 66, eller möjligen 343 motor? De 2 slanganslutningarna ? luftrening ?
Det var inte så ovanligt med motorbyte.
Nej, jag hann inte titta nära på dem, för ägaren skulle iväg. Men jag ska tillbaka vid ett senare tillfälle.basse skrev:Jacob, tog du chassinummer på dom två Tjorvarna?
Visst är det bara den Holländska kombiprototypen vi känner till som har haft Renaultmotor från fabrik? I så fall är det här det närmsta vi kommer i nuläget. Den har en annan instrumentpanel/reglage till värmen och sedan sitter det något "silverpaket" bakom motorn som skulle kunna vara ett värmepaket. Hade varit intressant att få kontakt med ägaren och be om lite mer info/bilder om just värmepaketet.torsten skrev:Skulle vara intressant att se hur Kalmar löst kupevärmeproblemet i de vattenkylda 4cyl varianterna som dom byggde. Har inte sett interiör- eller motorbilder på någon sådan.
Fredriks gissning på inbyggt värmepaket köper jag. Visst är det en duktig plåtis som byggt lådan.
Ja lådan har verkligen satt min hjärna i arbete, det är den som gör att bilen är intressant. Priset är för högt, skicket är för dåligt och bilen är inte komplett men den kanske hamnar i Moheda ändå dum som man ärbasse skrev:Lite lurt med "lådan" där.
Fredrik, blir det en till tjorven i moheda?Kalla mig Philip istället
Jacob, tog du chassinummer på dom två Tjorvarna?
/Philip