Sida 8 av 11

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 16 aug 2016 17:40
av HKC616
Idag monterades kopplingskåpan tillbaka så nu är motorn redo att lyftas i igen. Det krävs dock en stor omfördelning i förrådet innan det jobbet går att utföra.
image.jpeg
image.jpeg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 16 aug 2016 17:45
av basse
HKC616 skrev:Idag monterades kopplingskåpan tillbaka så nu är motorn redo att lyftas i igen. Det krävs dock en stor omfördelning i förrådet innan det jobbet går att utföra.
image.jpeg
image.jpeg
/Fredrik


Kul! :D

/Philip

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 23 aug 2016 13:28
av HKC616
Då är motorn nerlyft igen, återstår att koppla in alla kablar, slangar och vajrar. Sedan blir det provstart för att se om kopplingen fungerar som den ska.
image.jpeg
image.jpeg
Blir nog även tvungen att flytta på luftfilterburken då den sitter trångt till mot förgasaren och det inte går att byta filter utan att ta ut motorn.
image.jpeg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 23 aug 2016 22:47
av basse
HKC616 skrev:Då är motorn nerlyft igen, återstår att koppla in alla kablar, slangar och vajrar. Sedan blir det provstart för att se om kopplingen fungerar som den ska.
image.jpeg
image.jpeg
Blir nog även tvungen att flytta på luftfilterburken då den sitter trångt till mot förgasaren och det inte går att byta filter utan att ta ut motorn.
image.jpeg
/Fredrik
Kul att det går framåt! :)

/Philip

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 25 aug 2016 20:36
av HKC616
Tändlås monterat och testat, snart dags för uppstart.
image.jpeg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 01 sep 2016 21:39
av HKC616
Grenrör återmonterat och motor startad. Har tyvärr inte kunnat testa om kopplingen fungerar då det verkar vara något fel på primärväxeln (är det den som "kardanen" går in i?) Med bilen upphissad och med friläge i så går det inte att snurra på kardanen i motorns rotationsriktning men andra hållet går bra. Samtidigt går det att dra i remmarna på båda hållen utan problem, och hjulen rör sig åt rätt håll.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 11 sep 2016 22:02
av HKC616
Fronten återmonterad/justerad samt vänster lyse och höger backspegel fixat. Luftfilterburken är flyttad så det går att byta filter utan att plocka ur motorn.
image.jpeg
image.jpeg
Har även bokat tid på verkstad för byte av primärväxel och remmar.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 20 sep 2016 16:09
av HKC616
Då var bilen flyttad till en "riktig" verkstad för byte av primärväxel och remmar. Nya remmar fanns på hyllan beställda till HKC616 och primärväxel fanns på hyllan från delarna som medföljde till HKC616.
image.jpeg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 21 sep 2016 19:45
av HKC616
Bytet av primärväxeln samt remmar gick snabbt och smidigt så verkstan fick tid över till att börja fixa med bromsarna, ganska snabbt upptäcktes det tyvärr att hjullager och bromssköld vänster bak var helt kass.

Har letat fram en helt ny bromssköld i gömmorna men lagret går jag bet på. De verkar inte ha klurat ut hur man byter det på verkstan heller. Någon här som vet?

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 23 sep 2016 16:05
av HKC616
Hjullager bytt och bromsar monterade idag, nu återstår huvudbromscylinder och lufta. Ny rapport kommer i början av nästa vecka.

/Fredrik