Sida 4 av 11

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 30 jun 2014 17:09
av HKC616
Misstänker att släpvagnskontakten spökar med det elektriska, det blinkar och lyser lite hur som helst baktill.
CNR370slapkontakt.JPG
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 03 jul 2014 08:05
av HKC616
Jag tror att det kommer att behövas en ny kontakt.
CNR370slapkontakt1.JPG
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 05 jul 2014 14:34
av HKC616
Ny tidsenlig kontakt i metall monterad och testad, nu fungerar all belysning bak.
image.jpg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 06 jul 2014 01:13
av HKC616
Ny blinkers monterad då den gamla var lite rutten.
image.jpg
image.jpg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 15 jul 2014 14:17
av HKC616
Igår kom två paket på Posten, ett från Malta och ett från Transportstyrelsen. Monterade motvilligt innehållet i det Svenska paketet. De nya skyltarna ser ju verkligen inte kloka ut, och speciellt inte på gamla bilar. Tyvär så saknades den främre skylten så jag hade inget val.
image.jpg
Det ska bli betydligt roligare att montera innehållet i paketet från Malta.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 15 jul 2014 18:19
av torsten
Va 17 köper man till en Tjorv, på Malta?

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 16 jul 2014 18:58
av HKC616
På Malta köper man "nya" bakljusglas. De gamla var solblekta och spruckna, och efter en noggrann titt så ser det ut som det har varit ULO-lyktor från fabrik.
image.jpg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 16 jul 2014 23:35
av HKC616
Har idag kommit i kontakt med en tidigare ägare till CNR370, troligen den som körde med den senast. Hon hade köpt den av personen som har gjort modifieringarna som motorbyte, säten mm. Han jobbade som pilot så där har vi nog lösningen på Luftfartsverkets dekal i taket och ryktena om att den hade ägts av flygvapnet i Ängelholm.

Tyvärr så slutade växlingen att fungera så hon skrotade den... vilket inte skedde tydligen. Har blivit lovad ytterligare information om hur den slutade fungera. Kan vara mycket värdefullt att veta då remmarna är hela. Kan det vara kopplingen som gett upp? eller något i växellänkaget? eller något i Variomaticen? Hoppas på svar. Hon kommer troligen att följa denna tråd också då hon verkade intresserad och hade haft totalt tre Tjorven.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 17 jul 2014 22:44
av Basberoende
HKC616 skrev:Har idag kommit i kontakt med en tidigare ägare till CNR370, troligen den som körde med den senast. Hon hade köpt den av personen som har gjort modifieringarna som motorbyte, säten mm. Han jobbade som pilot så där har vi nog lösningen på Luftfartsverkets dekal i taket och ryktena om att den hade ägts av flygvapnet i Ängelholm.

Tyvärr så slutade växlingen att fungera så hon skrotade den... vilket inte skedde tydligen. Har blivit lovad ytterligare information om hur den slutade fungera. Kan vara mycket värdefullt att veta då remmarna är hela. Kan det vara kopplingen som gett upp? eller något i växellänkaget? eller något i Variomaticen? Hoppas på svar. Hon kommer troligen att följa denna tråd också då hon verkade intresserad och hade haft totalt tre Tjorven.

/Fredrik

Hur var det nu, har du kört något med denna eller du vet inte om drivlinan fungerar? Kommer inte ihåg riktigt hur det var med denna.

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 18 jul 2014 00:03
av HKC616
Nej jag har inte kört med den, mellanaxeln ligger i bagaget och den som körde med den senast var Synnöve (som jag haft kontakt med) som ägde den 1989 typ och då slutade den att fungera, det gick helt plötsligt inte att lägga i växel.

Så jag vet inte något om drivningen men det börjar klarna både med vilka delar som jag skall använda och vad jag skall kolla på innan montering av mellanaxel.

/Fredrik